poniedziałek, 20 kwietnia 2020

SPRAWDZIAN (KLASY VI)


Witajcie! Serwus! 

Dziś radości co niemiara 
Wszak za sprawdzian się zabiera wiara... 



No to ruszamy! Kilka zasad i próśb. 

Piszcie wyraźnie i podpiszcie się wyraźnie (także klasa). Piszcie samodzielnie, korzystając z notatek i ewentualnie podręcznika. Piszcie na kartce lub w zeszycie. Zróbcie fotkę swojej pracy i wyślijcie na mój adres grochowski.historia@gmail.com (czekam na maile do godziny 11:00). Podpiszcie się także w mailu.




Oto wasze pytania:

1. Dopisz cztery skojarzenia do każdego z haseł (łącznie osiem):
a/ insurekcja   b/ Komisja Edukacji Narodowej

2. Opisz postacie (kim była/był i dlaczego jest to ważna postać)
a/ Stanisław Konarski b/ Tadeusz Kościuszko

3. Połącz odpowiednie hasła z podpunktu "a" i odpowiednie wydarzenia z podpunktu "b" (krótko opisz te powiązania)
a/ kosynierzy,  Konstytucja 3 maja, konfederacja barska 
b/ drugi rozbiór Rzeczypospolitej, powstanie kościuszkowskie, pierwszy rozbiór Rzeczypospolitej

4. Opisz (krótko) dwie wybrane inicjatywy kulturalne Stanisława Augusta poniatowskiego.

5. Dopisz cztery skojarzenia do każdej z dat (łącznie osiem):

a/ 1791   b/ 1795

6. Ułóż systemy skojarzeń historycznych (trzy pary, dwie "trójki" lub jedną "czwórkę"), korzystając z podanych haseł:

sejm niemy, Kraków, Bar, 1717, Połaniec, Saksonia, naczelnik, mecenat, Racławice, Virtuti Militari, Głowacki, Sas, Rejtan, czwartek, Las, "Monitor", kosa, 4, 1794, 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz